Behalve de standaard velden zoals NAW, telefoon, e-mail etc., kunt u in het relatiebeheer van Ohmega, verschillende vrije velden aanmaken en wel:
Ook op deze velden kunnen later selecties en mailings worden gemaakt.
U kunt deze velden aanmaken in het menu "Relatiebeheer - instellingen".
Ophaalveld 1 t/m 3 kunt u daar aanmaken door de omschrijving (bijv. "Provincie")
in te vullen.
Later maakt u hiervoor de waarden aan.
Invulveld 1 en 2 voert u in om straks vrije teksten toe te kunnen voegen an
een relatie.
Het zelfde geldt voor de de Checkboxen (ja/nee)
Vult u gerust een en ander in, u kunt het altijd wijzigen.
Wat u hier invult, komt beschikbaar in "Relatiebeheer - relaties - diversen".
Let op, voor u met de administratie begint, is het wel wenselijk definitief
te beslissen welke namen u wilt aanhouden.
Als u na een jaar, "provincie" veranderd in "soort klant"
zullen Groningen en Friesland klantsoorten zijn.
Waarden van de ophaalvelden.
Na het aanmaken van de ophaalvelden kunt u daarvoor de waarden invoeren in "Relatiebeheer
- vaste waarden van extra velden".
Klik "Invoer" en voer een makkelijk te onthouden code in (GE voor
Gelderland, RET voor retailer)
Tab
Voer de omschrijving in. Gelderland, retailer)
Klik aan bij welk veld deze waarde hoort.
De door u ingevulde velden in de instellingen zijn zichtbaar als radiobuttons.
Klik OK
En voer de volgende waarde in.
Al deze waarden zult u kunnen ophalen in "Relatiebeheer - relaties - diversen".
algemeen
invoer relaties
acties
mailings
postregistratie
inkomende communicatie
uitgaande communicatie
overige tabbladen